Toelichting ZOEKEN voor leden

Als je op een trefwoord wil zoeken (menu ZOEKEN) en je bent niet ingelogd als geregistreerd  HVN lid, dan zie je als resultaat alle vindplaatsen binnen de "artikelen" van de website. Die kun je dan meteen aanklikken.

Als je bent ingelogd (en daardoor sowieso toegang hebt tot de Vox jaargangen), krijg je er nu met ZOEKEN alle vindplaatsen bij binnen de jaargangen (uitgezonderd het meest recente nummer), echter alleen de aanduiding in welk Vox nummer ze te vinden zijn. Om de exacte vindplaats(en) te bepalen moet je het betreffende nummer downloaden en met de standaard PDF zoekfunctie hetzelfde zoekwoord weer invullen.

Nieuw is ook dat de oudste jaargangen (1990-2000) nu toegankelijk gemaakt zijn voor de zoekfunctie. Omdat deze voorziening tot stand is gekomen door een proces van "Optical Caracter Reading", dus afhankelijk van de mate van leesbaarheid van het origineel, zijn de resultaten niet voor 100% betrouwbaar.

Voorbeeld: Trefwoord "Kasriel" - Het zoeken zonder ingelogd te zijn geeft 3 vindplaatsen (waarvan één dit artikel zelf), na inloggen 25, waarvan dus 22 in jaargangen (per 5/4/2021).

Onder in het zoekscherm is er nog de mogelijkheid om, als men is ingelogd, toch alleen de vindplaatsen in de artikelinhoud te zien (hetzelfde als in de niet-ingelogd situatie) of slechts die van de jaargangen, door alleen Docindexer aan te vinken.

Door nog onopgehelderde oorzaak wordt bij het ZOEKEN de "Vox Index" (submenu ACTIVITEITEN/VOX HUMANA/VOX INDEX) niet meegenomen; maar daarbinnen kan met de standaard PDF zoekfunctie worden gezocht.